Kurzy pro pracovníky ve vzdělávání
Aktuální nabídka vzdělávacích kurzů:
- Specifika práce asistenta pedagoga s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem
- Základy interkulturní práce a interkulturní komunikace na školách
SPECIFIKA PRÁCE ASISTENTA PEDAGOGA S DĚTMI A ŽÁKY S ODLIŠNÝM MATEŘSKÝM JAZYKEM
Základní informace o kurzu:
Termíny konání: 2. 2., 9. 2., 16. 2., 9.3., 16. 3., 23. 3., 30. 3., 10.4., 24. 4., 11. 5. 2021
Rozsah kurzu: 45 vyučovacích hodin a 20 hodin odborné praxe na zvolené smluvní mateřské nebo základní škole
Maximální počet účastníků: 20
Minimální počet účastníků: 12
Přihlášení do kurzu: do 29. 1. ZDE
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen především pedagogickým pracovníkům a asistentům pedagoga v MŠ a ZŠ, kteří splňují vstupní požadavky kurzu
Odborný garant kurzu: PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D.
Cena kurzu: Realizace kurzu je podpořena v rámci projektu Inkluze Interkulturně 2. Účast na kurzu je bezplatná.
Vstupní požadavky:
- působnost v oblasti předškolního, základního či středního vzdělávání na území hl. m. Prahy nebo v oblasti dalšího vzdělávání dětí a mládeže (např. lektor doučování, lektor zájmových vzdělávacích kroužků, sociální pracovník pro rodiny s dětmi, interkulturní pracovník apod.)
- znalost českého a alespoň 1 dalšího cizího jazyka na úrovni B2 dle společného evropského referenčního rámce (preferovány jsou AJ, ŠJ, RU, UKR, VN)
Doplňující informace:
Cílem kurzu „Specifika práce asistenta pedagoga pro děti a žáky s odlišným mateřským jazykem“ je prohloubit znalosti a dovednosti asistenta pedagoga pro děti a žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ), kteří jsou zaměstnáni v základních či mateřských školách. V rámci kurzu se budou probírat témata jako: seznámení se se systémem inkluzivního vzdělávání, role asistenta pedagoga v českém školství s důrazem na práci s dětmi/žáky s OMJ, konkrétní postupy při začleňování dětí/žáků s OMJ ve výuce, specifika výuky češtiny jako druhého jazyka, spolupráce tandemu pedagog a asistent pedagoga, základní techniky komunitního tlumočení, spolupráce s NNO, které se zabývají inkluzí dětí s OMJ, interkulturní komunikace a senzitivita či psychologické dopady migrace na děti a dospívající. Prezenční výuka bude doplněna odbornou praxí na vybraných MŠ, ZŠ, v rámci které budou mít účastníci kurzu možnost procvičit získané znalosti a dovednosti, pod vedením odborného mentora z dané školy.
Kurz je akreditován Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy jako další vzdělávání pedagogických pracovníků (č. akreditace: MŠMT-34003/2019-1-1027)
Ke stažení :
REGISTRACE na kurz OTEVŘENA
Informace pro účastníky a harmonogram kurzu
Prohlášení o příslušnosti k cílové skupině
Kontakt:
Mgr. Barbora Hanzalová, specialistka vzdělávacích kurzů, E-mail: hanzalova@inbaze.cz
Mgr. Jana Remenárová, MA., specialistka vzdělávacích kurzů, E-mail: remenarova@inbaze.cz
Projekt Inkluze Interkulturně 2 (reg. Č. CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_069/0001458), je financován z Evropských strukturálních a investičních fondů prostřednictvím Operačního programu Praha – Pól růstu. Realizátorem projektu je nevládní́ organizace InBáze, z. s., partnerem projektu je Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.
Základy interkulturní práce a interkulturní komunikace na školách
Základní informace o kurzu:
Termíny konání: jaro 2021 (bude upřesněno)
Rozsah kurzu: 50 vyučovacích hodin a 30 hodin odborné praxe na zvolené smluvní mateřské, základní či střední škole.
Maximální počet účastníků: 20
Minimální počet účastníků: 12
Přihlášení do kurzu: (bude upřesněno)
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen především pedagogickým pracovníkům a dalším pracovníkům ve vzdělávání, kteří splňují vstupní požadavky kurzu
Odborný garant kurzu: PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D.
Cena kurzu: Realizace kurzu je podpořena v rámci projektu Inkluze Interkulturně 2. Účast na kurzu je bezplatná.
Vstupní požadavky:
- působnost v oblasti předškolního, základního či středního vzdělávání na území hl. m. Prahy nebo v oblasti dalšího vzdělávání dětí a mládeže (např. lektor doučování, lektor zájmových vzdělávacích kroužků, sociální pracovník pro rodiny s dětmi, interkulturní pracovník apod.)
- znalost českého a alespoň 1 dalšího cizího jazyka na úrovni B2 dle společného evropského referenčního rámce (preferovány jsou AJ, ŠJ, RU, UKR, VN)
- motivační dopis v českém jazyce v rozsahu 1–3 A4 (základní prvky profesního životopisu – vzdělání, praxe, očekávání od kurzu a předpoklad pro jeho přínos do vlastní praxe)
Doplňující informace:
Kurz „Základy interkulturní práce a interkulturní komunikace na školách“ je zaměřen na získání základních dovedností v oblasti interkulturní práce a interkulturní komunikace ve vztahu ke vzdělávání a podpoře dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem v mateřských, základních či středních školách.
Kurz je akreditován Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy jako další vzdělávání pedagogických pracovníků (č. akreditace: MŠMT-26143/2019-2-799)
Ke stažení:
Informační leták (bude doplněno)
Obsah kurzu a harmonogram (bude doplněno)
Prohlášení o příslušnosti k cílové skupině
Kontakt:
Mgr. Natallia Allen, specialistka vzdělávacích kurzů, E-mail: allen@inbaze.cz
Projekt Inkluze Interkulturně 2 (reg. Č. CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_069/0001458), je financován z Evropských strukturálních a investičních fondů prostřednictvím Operačního programu Praha – Pól růstu. Realizátorem projektu je nevládní́ organizace InBáze, z. s., partnerem projektu je Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.
VYDANÉ PUBLIKACE A INSTRUKTÁŽNÍ VIDEA PRO PEDAGOGY
Metodické materiály pro pedagogické pracovníky*pracovnice vytvořené v InBázi, z. s., naleznete v sekci Ke stažení – Publikace a metodické materiály.