Přeskočit na obsah

2018 – MŠMT – Podpora pedagogických pracovníků v InBázi

    Výsledek obrázku pro ministerstvo školství

    Název projektu: Podpora pedagogických pracovníků v InBázi 2018

    Trvání projektu: 1. 1. – 31. 12. 2018

    Cíle

    Hlavním cílem projektu je podpora pedagogických pracovníků věnujících se práci v heterogenním kolektivu na školách a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) prostřednictvím těchto dílčích cílů:

    1/ Tvorba výukových a metodických materiálů

    A/ Vzdělávací a výukové materiály – Bedýnky příběhů

    B/ Tvorba výukových videí a metodických materiálů

    C/ Metodické a výukové materiály pro interkulturní práci

    2/ Semináře pro pedagogy pracujícími s dětmi/žáky OMJ

    Aktivity projektu

    1/ Tvorba výukových a metodických materiálů

    A/ Vzdělávací a výukové metodické materiály – Bedýnky příběhů

    V rámci aktivity budou přidány a dopracovány dalších 16 sad metodických materiálů k již zpracovaným zemím (Bělorusko, Egypt, Gruzie, Indie, Kamerun, Kuba, Mongolsko, Německo, Polsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, Sýrie, Ukrajina, Vietnam a Česko). Ty budou obohaceny o další hry a tipy na práci s dětmi a žáky:

    • Pracovní listy
    • Doplňovačky
    • Tipy na práci s jazykem

    Nově bude vytvořeno a graficky zpracováno dalších 8 kompletních sad metodických materiálů těmto zemím (např. Bulharsko, Čína, Maďarsko, Rumunsko, Řecko, Uzbekistán a další).

    Výstupy

    16 dopracovaných vzdělávacích a výukových metodických materiálů

    8 nově vytvořených vzdělávacích a výukových metodických materiálů

    Evaluace aktivity

    B/ Tvorba výukových videí  a metodických materiálů

    Výstupy

    2 videa

    2 metodické materiály

    Evaluace aktivity

    C/ Metodické a výukové materiály pro interkulturní práci

    Aktivitu včetně přípravy metodických materiálů zajistí vedoucí projektu, metodik a specialista interkulturní práce společně s odborným garantem, grafikem, evaluátorem a finančním a administrativním manažerem.

    Výstupy

    1 soubor metodických materiálů

    Evaluace aktivity

    2/ Semináře pro pedagogy pracujícími s žáky OMJ

    Forma semináře

    Semináře budou realizovány dvěma způsoby:

    – Pro pedagogický sbor dané MŠ/ZŠ: workshopy šité na míru dle toho, s jakými konkrétními obtížemi se škola nebo jednotliví učitelé potýkají

    – Otevřené semináře:  tematicky zaměřené workshopy, na které se budou hlásit pedagogové z různých MŠ/ZŠ

    Typ semináře bude zvolen podle aktuální poptávky cílové skupiny.

    Časová dotace na 1 seminář: 18 hodin

    Počet účastníků: 12-15 pedagogických pracovníků na 1 semináři

    Akreditace

    Seminář bude akreditován MŠMT (akreditace vzdělávacího programu u MŠMT bude zpracována v rámci probíhajícího ESF projektu financovaného z OP Praha pól růstu (který InBáze, z.s. realizuje od 1. 11. 2017). Účastníci obdrží certifikát o absolvování semináře.

    Témata seminářů

    Akreditovaný vzdělávací program bude obsahovat tato témata:

    – rozvíjení dovedností interkulturní komunikace a sensitivity a jejich využití ve výuce;

    – specifika práce s dětmi/žáky a rodinami s OMJ (dobrá praxe, začleňování žáků do kolektivu a procesu vzdělávání, specifika výuky ČJ pro cizince)

    – jak pracovat s předsudky a xenofobií v kolektivu dětí a využití těchto dovedností ve výuce

    – představení podpůrných služeb pro pedagogické pracovníky pracující s dětmi s OMJ (NNO, soc. služby)

    Výstupy

    Celkem 2 semináře v rozsahu 2 x 18 hodin (6 dnů po 6 hodinách) = 36 hodin

    Celkem se zúčastní min. 24 pedagogů

    Pedagogové obdrží “Metodiku pro pedagogy”, která je zpracována v rámci ESF projektů (financovaných z OP Praha – pól růstu), které jsou realizovány v průběhu let 2016 – 2019.

    Vyhodnocení dopadu aktivity

    • evaluační dotazník od pedagogů
    • prezenční listiny/seznamy
    • fotodokumentace

    Časový harmonogram projektu

    01 – 02/2018 – přípravná fáze projektu

    03 – 12/2018 – realizační a evaluační fáze projektu

    Výstupy projektu